fbpx
Connect with us

Λ. Μαγιάκης: Χάθηκε οριστικά η ευκαιρία να αποζημιωθεί το Μαρούσι

Δήμος Αμαρουσίου

Λ. Μαγιάκης: Χάθηκε οριστικά η ευκαιρία να αποζημιωθεί το Μαρούσι

Η θετική ψήφος της παράταξης που στηρίζει τη Δημοτική Αρχή Αμπατζόγλου προς τη ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΜΠΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ THE MALL ATHENS ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΔ 91-24/2/2020 ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ δεν αποτέλεσε έκπληξη.

Είναι η φυσική συνέχεια της επιλογής που έκανε εδώ και ένα χρόνο περίπου να διευκολύνει τη ΛΑΜΔΑ και την κυβέρνηση της ΝΔ να προχωρήσουν το Φεβρουάριο 2020 στην έκδοση του ΠΔ 91 που «νομιμοποίησε» το ΜΩΛ.

Ο ίδιος ο κ. Αμπατζόγλου για να δικαιολογήσει την απαράδεκτη υποχώρηση του, μπροστά στην τελευταία ευκαιρία να επανορθωθεί κάπως η ζημιά που έχει προκαλέσει το ΜΩΛ στο Μαρούσι,  κινδυνολογεί, επισείοντας τον ανύπαρκτο κίνδυνο του κλεισίματος του Δήμου από την Εθνική Τράπεζα. Ας μας πει λοιπόν που και πότε μια Τράπεζα έκλεισε ένα Δήμο επειδή δεν  ρύθμισε μια οφειλή 30 εκ., που τελικά έγινε προς χάριν της ΛΑΜΔΑ  11 εκ. Αυτά είναι αστεία πράγματα και τον εκθέτουν προσωπικά.

Στη χθεσινή του τοποθέτηση ο Λ. Μαγιάκης επικεφαλής της παράταξης ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ ανέλυσε τους κύριους λόγους για τους οποίους η ΜΠΕ δεν θα έπρεπε να γίνει δεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο που είναι οι παρακάτω:

  • Εξετάζει αποσπασματικά μόνο στην περιοχή του ΜΩΛ τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και όχι στο σύνολο του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου όπως απαιτείται από το ΠΔ
  • Δεν διευκρινίζεται αν η ΛΑΜΔΑ έχει καταβάλει όλες τις αποζημιώσεις και αν έχουν εγγραφεί στο Κτηματολόγιο από το Δήμο οι κοινόχρηστοι χώροι.
  • Δεν υπάρχουν προτάσεις για τη διαμόρφωση των Κ/Χ χώρων και του ρέματος Σαπφούς
  • Δεν διευκρινίζεται αν στη διαμόρφωση των Κ/Χ περιλαμβάνονται ο ηλεκτροφωτισμός, τα όμβρια, οι αποχετεύσεις, η διαμόρφωση των πεζοδρομίων.
  • Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη διάνοιξη του δρόμου προς το σταθμό Ειρήνης η και το νότιο παράδρομο προς τη λεωφόρο Κύμης
  • Δεν υπάρχουν εξειδικευμένες προτάσεις για την εξεύρεση χώρου στάθμευσης που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της Νερατζιώτισσας
  • Για τις πεζοδρομήσεις και την κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων δεν έχει δικές του προτάσεις και παραπέμπει στο ΣΒΑΚ Αμαρουσίου
  • Οι προτάσεις που γίνονται για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και για την ανακούφιση του Ψαλιδίου και των όμορων περιοχών από την παράνομη στάθμευση αποτελούν ευχολόγια και δεν θα τις υλοποιήσει η ΛΑΜΔΑ και θα επιβαρύνουν τον Κρατικό και το Δημοτικό Προϋπολογισμό.

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μαγιάκης τόνισε:

Αποτελεί μεγάλη αντίφαση να γνωματεύουν οι Υπηρεσίες του Δήμου σχετικά με τα κυκλοφοριακά ότι  αυτά που κατατέθηκαν « σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εξειδικευμένη κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη στάθμευσης» και ότι «ανταποκρίνονται εν μέρει στις κατευθύνσεις που ορίζονται από το προαναφερθέν ΠΔ» και το Δημοτικό Συμβούλιο να αποδέχεται, ύστερα από πρόταση της Δημοτικής Αρχής ότι « το έργο μπορεί να λειτουργήσει θετικά για το Δήμο Αμαρουσίου και τους κατοίκους του».

Η παράταξη μας αισθάνεται πλήρως δικαιωμένη όταν τρία χρόνια πριν, κατά τη συζήτηση της ΣΜΠΕ, τάχθηκε υπέρ των αντισταθμιστικών οφελών που θα ανήρχοντο στο 2% του ετήσιου τζίρου του εμπορικού κέντρου και θα αποδίδονταν για όσο χρονικό διάστημα λειτουργούσε.

Με αυτό τον τρόπο και οι απαραίτητες κοινόχρηστες εκτάσεις θα έρχονταν στο Δήμο αλλά και τα έργα θα γίνονταν με βάση τις προτεραιότητες που θα έβαζε το Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς την επιβάρυνση του Δημοτικού Προϋπολογισμού ούτε με ένα Ευρώ.

Δυστυχώς για το Μαρούσι αυτή η ευκαιρία χάθηκε με ευθύνη των Κυβερνήσεων της ΝΔ και προηγουμένως του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των δημοτικών αρχών Αμπατζόγλου και Πατούλη που συντάχθηκαν με τα  πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που τους στήριξαν.

29-9-2020

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Μαγιάκη

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΓΙΑΚΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ 28-9-2020

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι

Συζητείται σήμερα η ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ THE MALL ATHENS ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΔ 91-24/2/2020 ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ

Η έκδοση του ΠΔ αποτέλεσε το τελευταίο βήμα για να μπει οριστικό τέλος στους αγώνες των πολιτών που ξεκίνησαν το 2001 και δικαιώθηκαν με την απόφαση του ΣτΕ το 2014 που χαρακτήρισε το ΜΩΛ ως το μεγαλύτερο αυθαίρετο της Ευρώπης.

Προηγήθηκαν της έκδοσης του ΠΔ οι μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που, εκ των υστέρων, 10 χρόνια μετά τη λειτουργία του, το χαρακτήρισαν σαν στρατηγική επένδυση σύμφωνα με την ΚΥΑ 28/2014, αμέσως μετά την απόφαση του ΣτΕ, προκειμένου να ενταχθεί στο νόμο 4269 περί ειδικών χωρικών σχεδίων. Αλλά και  της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που επί 3 χρόνια δεν τόλμησε να πάρει απόφαση για την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προκειμένου να μην έρθει σε σύγκρουση με αυτά που έλεγε όταν ήταν στην αντιπολίτευση και από την άλλη με τους δανειστές, την τρόϊκα και τη ΛΑΜΔΑ. Ο λόγος φυσικά  το άλλο μεγάλο περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος των κατοίκων του Λεκανοπεδίου, το αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Η έκδοση του ΠΔ ήταν μέσα στις προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ που από τους πρώτους μήνες (Σεπτέμβρης 2019) ξεκίνησε τις διαδικασίες για την έκδοση του.

Το ΠΔ 91 καθόρισε όρους, περιορισμούς και κατευθύνσεις για την πληρέστερη προστασία του περιβάλλοντος οι οποίοι όμως  αγνόησαν τις προτάσεις του Δήμου και των φορέων των πολιτών.

Δεν αναγνώρισε  το γεγονός ότι η περιβαλλοντική ζημία της πόλης του Αμαρουσίου και ιδιαίτερα των πολεοδομικών ενοτήτων του Ψαλιδίου του Αγ. Θωμά των και των Εργατικών, των όμορων Δήμων θα είναι στο διηνεκές και άρα απαιτούνται όχι εφάπαξ αλλά συνεχή αντισταθμιστικά οφέλη, στα πρότυπα αυτών που ισχύουν για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Ούτε επίσης αναγνώρισε τον οικονομικό μαρασμό των γειτονικών τοπικών εμπορικών κέντρων, άρα και την υποχρέωση λήψης μέτρων υπερ των καταστηματαρχών και των εμπόρων.

Η σκανδαλώδης αυτή εύνοια προς τη ΛΑΜΔΑ της επιτρέπει σήμερα, με την κατάθεση της ΜΠΕ, να παραβιάζει τους όρους ακόμα και αυτού του ευνοϊκού για την ίδια ΠΔ91.

Αρχικά τεμαχίζει τη μελέτη μόνο για την περιοχή του εμπορικού κέντρου ενώ είναι υποχρεωμένη να την καταθέσει για το σύνολο του έργου και όχι αποσπασματικά για την χωρική υποενότητα Ι (ΜΩΛ).

Πιθανόν σε αυτό να υποχρεώνεται από προθεσμίες που τρέχουν, δεδομένου ότι, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα έργα ενεργειακής λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης επιδοτούνται από αντίστοιχα προγράμματα.

Έτσι στον πίνακα 10.15-1 της μελέτης  όπου εξετάζεται η εναρμόνιση της ΜΠΕ με τους όρους του ΠΔ και ιδιαίτερα στην παρ. 2 για του Κοινόχρηστους χώρους όπου το ΠΔ αναφέρει ότι:

«Κύρια απαίτηση για την περιοχή μελέτης είναι η δημιουργία νέων και η αναβάθμιση και ανάπλαση των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων. Για το λόγο αυτό να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει υπέρβαση του ήδη δομημένου χώρου.»

ο πίνακας μας πληροφορεί ότι αυτό είναι εκτός της μελέτης του έργου.

Το ίδιο συμβαίνει και με το ρέμα Σαπφούς όπου στην παράγραφο 4  αναφέρεται στο ΠΔ ότι:

«Κατά το σχεδιασμό των παρεμβάσεων αποκατάστασης και ανάδειξης του ρέματος Αγ. Θωμά από τους αρμόδιους φορείς, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το τμήμα του που βρίσκεται εντός των ορίων μελέτης, παρουσιάζει σημαντικά φυσικά χαρακτηριστικά, ενώ σε συνδυασμό με τον όμορο, μεγάλης έκτασης, αδόμητο χώρο, αποτελεί σημαντικού μεγέθους κοινόχρηστο χώρο, ο οποίος με τις κατάλληλες παρεμβάσεις μπορεί να αποτελέσει δυναμικό στοιχείο περιβαλλοντικής αναβάθμισης του δημόσιου χώρου της περιοχής. Για το λόγο αυτό στο πλαίσιο εφαρμογής του ΕΧΣ, να προταθούν όλα τα απαραίτητα έργα και δράσεις προς την κατεύθυνση της ανάδειξης αυτού του φυσικού πόρου και της πέριξ αυτού περιοχής. Επειδή τμήματα του ρέματος εμφανίζονται και στις γειτνιάζουσες περιοχές, να εξεταστεί από τους αρμόδιους φορείς η δυνατότητα αξιοποίησής του υπό ένα συνολικότερο πρίσμα.»

Η μελέτη αναφέρει ότι τα θέματα αυτά είναι εκτός της αρμοδιότητας του φορέα υλοποίησης πράγμα που είναι εντελώς ανακριβές σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω

Στην ουσία η ΛΑΜΔΑ θα πληρώσει μόνο

  • τα έργα αναβάθμισης του ΜΩΛ για τα οποία θα επιδοτηθεί,
  • τις αποζημιώσεις και το κόστος διαμόρφωσης του συνόλου των αδιαμόρφωτων κοινόχρηστων χώρων, χωρίς να είναι διευκρινισμένο αν στους ΚΧ περιλαμβάνονται οι δρόμοι, οι πεζόδρομοι, ο ηλεκτροφωτισμός, τα όμβρια, οι αποχετεύσεις

Όλες οι δαπάνες για τα απαιτούμενα έργα και κυρίως για

  • τη διευθέτηση του ρέματος,
  • τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,
  • τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για τη διάνοιξη νέων δρόμων
  • τη δημιουργία χώρων στάθμευσης,
  • το κόστος αστυνόμευσης για την παράνομη στάθμευση

θα αναληφθούν από τον κρατικό και το δημοτικό προϋπολογισμό

Στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων και ιδιαίτερα στην παράγραφο 6.5.4.2 αναφέρεται ότι η διαχείριση των απορριμμάτων εντός του εμπορικού κέντρου έχει ανατεθεί στην Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ ΗΛΕΚΤΩΡ

Εδώ τίθεται ένα θέμα για το Δήμο Αμαρουσίου με δεδομένο ότι αν η μεταφορά των σύμμεικτων και των ανακυκλώσιμων γίνεται από την Κ/Ξ και όχι από το Δήμο να τεθεί θέμα για την πληρωμή των ανταποδοτικών τελών.

Εκεί όμως που η ΜΠΕ είναι ελλιπέστατη είναι σε ότι αφορά τα κυκλοφοριακά (παρ. 10.9.1) Περιορίζεται σε γενικόλογες αοριστολογίες και ευχολόγια και επαναλαμβάνονται αυτά που περιγράφονται και στη ΣΜΠΕ χωρίς καμία περαιτέρω διερεύνηση.

Αναφέρεται στο υπό εκπόνηση ΣΒΑΚ του Δήμου Αμαρουσίου ενώ ήταν υποχρέωση του δικού της μελετητή να υποβάλλει προτάσεις.

Παραλείπει να υποβάλει προτάσεις για την παράγραφο 1.3 του ΠΔ που προβλέπει

«Εξέταση των προϋποθέσεων και κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών για τη διάνοιξη οδικών τμημάτων που δεν έχουν υλοποιηθεί και είναι αναγκαία για την ομαλή κυκλοφοριακή λειτουργία της ευρύτερης περιοχής, π.χ. του νότιου παράδρομου προς τη λεωφόρο Κύμης, του δρόμου παραπλεύρως του σταθμού Ειρήνη κ.ά.

Όπως επίσης και για την παράγραφο 1.9 που προβλέπει

«Εξεύρεση επιπλέον χώρων στάθμευσης (πιθανόν σε σχέση με το Υπουργείο Παιδείας, το Ολυμπιακό Στάδιο, την ΑΣΠΑΙΤΕ ή άλλους ελεύθερους υπαίθριους χώρους). Οι ως άνω κατευθύνσεις προτάσεων θα πρέπει να εξετασθούν από την κυκλοφοριακή μελέτη υπό το πρίσμα της διαφοροποιημένης κατανομής αρμοδιοτήτων διαχείρισης των επιμέρους τμημάτων του οδικού δικτύου, της εφικτότητας των λύσεων που θα προταθούν καθώς και της συνεκτικότητας μεταξύ τους, ενώ όπου οι κατευθύνσεις αυτές δεν οδηγούν σε αποτελεσματικές λύσεις θα πρέπει να παρέχεται αντικειμενική τεκμηρίωση και εξεύρεση εναλλακτικών δυνατοτήτων.»

Και σε αυτή την περίπτωση  ρίχνει το μπαλάκι στο Δήμο και στο υπό εκπόνηση ΣΒΑΚ, ουσιαστικά δηλαδή στο Δήμο Αμαρουσίου

Στα πλαίσια αυτά προκαλεί εντύπωση η θέση της Δ/σης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής ότι «το οδικό δίκτυο λειτουργεί ικανοποιητικά με εξαίρεση μικρής κλίμακας καθυστερήσεις στον κόμβο Κηφισίας-Αμαρυσίας Αρτέμιδος-Παραδείσου.»

Η διαπίστωση αυτή είναι σε πλήρη αντίθεση με τα βιώματα των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής που υφίστανται τεράστια ταλαιπωρία στον παραπάνω κόμβο όλες τις ώρες και όχι μόνο «σε κάποιες περιόδους αιχμής». Άραγε ο κ. Περιφερειάρχης συμφωνεί με τις Υπηρεσίες του?

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Η ΜΠΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ ΑΠΌ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΥΡΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

  • Εξετάζει αποσπασματικά μόνο στην περιοχή του ΜΩΛ τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και όχι στο σύνολο του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου όπως απαιτείται από το ΠΔ
  • Δεν διευκρινίζεται αν η ΛΑΜΔΑ έχει καταβάλει όλες τις αποζημιώσεις και αν έχουν εγγραφεί στο Κτηματολόγιο από το Δήμο οι κοινόχρηστοι χώροι.
  • Δεν υπάρχουν προτάσεις για τη διαμόρφωση των Κ/Χ χώρων και του ρέματος Σαπφούς
  • Δεν διευκρινίζεται αν στη διαμόρφωση των Κ/Χ περιλαμβάνονται ο ηλεκτροφωτισμός, τα όμβρια, οι αποχετεύσεις, η διαμόρφωση των πεζοδρομίων.
  • Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη διάνοιξη του δρόμου προς το σταθμό Ειρήνης η και το νότιο παράδρομο προς τη λεωφόρο Κύμης
  • Δεν υπάρχουν εξειδικευμένες προτάσεις για την εξεύρεση χώρου στάθμευσης που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της Νερατζιώτισσας
  • Για τις πεζοδρομήσεις και την κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων δεν έχει δικές του προτάσεις και παραπέμπει στο ΣΒΑΚ Αμαρουσίου
  • Οι προτάσεις που γίνονται για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και για την ανακούφιση του Ψαλιδίου και των όμορων περιοχών από την παράνομη στάθμευση αποτελούν ευχολόγια και δεν θα τις υλοποιήσει η ΛΑΜΔΑ και θα επιβαρύνουν τον Κρατικό και το Δημοτικό Προϋπολογισμό.

Αποτελεί μεγάλη αντίφαση να γνωματεύουν οι Υπηρεσίες του Δήμου σχετικά με τα κυκλοφοριακά ότι  αυτά που κατατέθηκαν « σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εξειδικευμένη κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη στάθμευσης» και ότι «ανταποκρίνονται εν μέρει στις κατευθύνσεις που ορίζονται από το προαναφερθέν ΠΔ» και το Δημοτικό Συμβούλιο να αποδέχεται, ύστερα από πρόταση της Δημοτικής Αρχής ότι « το έργο μπορεί να λειτουργήσει θετικά για το Δήμο Αμαρουσίου και τους κατοίκους του».

Η παράταξη μας αισθάνεται πλήρως δικαιωμένη όταν τρία χρόνια πριν, κατά τη συζήτηση της ΣΜΠΕ, τάχθηκε υπέρ των αντισταθμιστικών οφελών που θα ανήρχοντο στο 2% του ετήσιου τζίρου του εμπορικού κέντρου και θα αποδίδονταν για όσο χρονικό διάστημα λειτουργούσε.

Με αυτό τον τρόπο και οι απαραίτητες κοινόχρηστες εκτάσεις θα έρχονταν στο Δήμο αλλά και τα έργα θα γίνονταν με βάση τις προτεραιότητες που θα έβαζε το Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς την επιβάρυνση του Δημοτικού Προϋπολογισμού ούτε με ένα Ευρώ.

Δυστυχώς για το Μαρούσι αυτή η ευκαιρία χάθηκε με ευθύνη των Κυβερνήσεων της ΝΔ και προηγουμένως του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των δημοτικών αρχών Αμπατζόγλου και Πατούλη που συντάχθηκαν με τα  πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που τους στήριξαν.

 

 

 

Η θετική ψήφος της παράταξης που στηρίζει τη Δημοτική Αρχή Αμπατζόγλου προς τη ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΜΠΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ THE MALL ATHENS ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΔ 91-24/2/2020 ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ δεν αποτέλεσε έκπληξη.

Είναι η φυσική συνέχεια της επιλογής που έκανε εδώ και ένα χρόνο περίπου να διευκολύνει τη ΛΑΜΔΑ και την κυβέρνηση της ΝΔ να προχωρήσουν το Φεβρουάριο 2020 στην έκδοση του ΠΔ 91 που «νομιμοποίησε» το ΜΩΛ.

Ο ίδιος ο κ. Αμπατζόγλου για να δικαιολογήσει την απαράδεκτη υποχώρηση του μπροστά στην τελευταία ευκαιρία να επανορθωθεί κάπως η ζημιά που έχει προκαλέσει το ΜΩΛ στο Μαρούσι  κινδυνολογεί, επισείοντας τον ανύπαρκτο κίνδυνο του κλεισίματος του Δήμου από την Εθνική Τράπεζα. Ας μας πει λοιπόν που και πότε μια Τράπεζα έκλεισε ένα Δήμο επειδή δεν  ρύθμισε μια οφειλή 30 εκ., που τελικά έγινε προς χάριν της ΛΑΜΔΑ μόλις 11 εκ. Αυτά είναι αστεία πράγματα και τον εκθέτουν προσωπικά.

Στη χθεσινή του τοποθέτηση ο Λ. ΜΑΓΙΑΚΗΣ επικεφαλής της παράταξης ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ ανέλυσε τους κύριους λόγους για τους οποίους η ΜΠΕ δεν θα έπρεπε να γίνει δεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο που είναι οι παρακάτω:

  • Εξετάζει αποσπασματικά μόνο στην περιοχή του ΜΩΛ τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και όχι στο σύνολο του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου όπως απαιτείται από το ΠΔ
  • Δεν διευκρινίζεται αν η ΛΑΜΔΑ έχει καταβάλει όλες τις αποζημιώσεις και αν έχουν εγγραφεί στο Κτηματολόγιο από το Δήμο οι κοινόχρηστοι χώροι.
  • Δεν υπάρχουν προτάσεις για τη διαμόρφωση των Κ/Χ χώρων και του ρέματος Σαπφούς
  • Δεν διευκρινίζεται αν στη διαμόρφωση των Κ/Χ περιλαμβάνονται ο ηλεκτροφωτισμός, τα όμβρια, οι αποχετεύσεις, η διαμόρφωση των πεζοδρομίων.
  • Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη διάνοιξη του δρόμου προς το σταθμό Ειρήνης η και το νότιο παράδρομο προς τη λεωφόρο Κύμης
  • Δεν υπάρχουν εξειδικευμένες προτάσεις για την εξεύρεση χώρου στάθμευσης που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της Νερατζιώτισσας
  • Για τις πεζοδρομήσεις και την κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων δεν έχει δικές του προτάσεις και παραπέμπει στο ΣΒΑΚ Αμαρουσίου
  • Οι προτάσεις που γίνονται για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και για την ανακούφιση του Ψαλιδίου και των όμορων περιοχών από την παράνομη στάθμευση αποτελούν ευχολόγια και δεν θα τις υλοποιήσει η ΛΑΜΔΑ και θα επιβαρύνουν τον Κρατικό και το Δημοτικό Προϋπολογισμό.

Κλείνοντας την ομιλία του  κ. Μαγιάκης τόνισε:

Αποτελεί μεγάλη αντίφαση να γνωματεύουν οι Υπηρεσίες του Δήμου σχετικά με τα κυκλοφοριακά ότι  αυτά που κατατέθηκαν « σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εξειδικευμένη κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη στάθμευσης» και ότι «ανταποκρίνονται εν μέρει στις κατευθύνσεις που ορίζονται από το προαναφερθέν ΠΔ» και το Δημοτικό Συμβούλιο να αποδέχεται, ύστερα από πρόταση της Δημοτικής Αρχής ότι « το έργο μπορεί να λειτουργήσει θετικά για το Δήμο Αμαρουσίου και τους κατοίκους του».

Η παράταξη μας αισθάνεται πλήρως δικαιωμένη όταν τρία χρόνια πριν, κατά τη συζήτηση της ΣΜΠΕ, τάχθηκε υπέρ των αντισταθμιστικών οφελών που θα ανήρχοντο στο 2% του ετήσιου τζίρου του εμπορικού κέντρου και θα αποδίδονταν για όσο χρονικό διάστημα λειτουργούσε.

Με αυτό τον τρόπο και οι απαραίτητες κοινόχρηστες εκτάσεις θα έρχονταν στο Δήμο αλλά και τα έργα θα γίνονταν με βάση τις προτεραιότητες που θα έβαζε το Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς την επιβάρυνση του Δημοτικού Προϋπολογισμού ούτε με ένα Ευρώ.

Δυστυχώς για το Μαρούσι αυτή η ευκαιρία χάθηκε με ευθύνη των Κυβερνήσεων της ΝΔ και προηγουμένως του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των δημοτικών αρχών Αμπατζόγλου και Πατούλη που συντάχθηκαν με τα  πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που τους στήριξαν.

Περισσότερα Δήμος Αμαρουσίου

Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού

Οκτ 20, 2020 - Τρι
Μαρούσι, Ελλάδα
19°C
ελαφρές νεφώσεις
ελαφρές νεφώσεις
30 km/h, Β
45%
766.57 mmHg
τρι10/20 τετ10/21 πέμ10/22 παρ10/23 σαβ10/24
-/16°C
σποραδικές νεφώσεις
18/15°C
αίθριος καιρός
22/14°C
αίθριος καιρός
23/15°C
αίθριος καιρός
23/16°C

Δημοφιλή

Επιλεγμένα

To Top