Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
26.6 C
Marousi
Αρχική Blog Σελίδα 5

Μαρούσι: Οι πεζόδρομοι του Ιστορικού Εμπορικού Κέντρου και η Πλατεία Ευτέρπης ντύθηκαν στα χρώματα της Αποκριάς

0
Print Friendly, PDF & Email

Το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου, το Μαρούσι αψήφησε το τσουχτερό κρύο και έζησε μια ξεχωριστή καρναβαλική μέρα με πολλαπλά δρώμενα. Στους πεζόδρομους του Ιστορικού Εμπορικού Κέντρου το κοινό απόλαυσε: τρενάκι μουσική, DJ, συγκρότημα BARALA, ζογκλέρ, ξυλοπόδαρους, μασκώτ, Roller Show και μπαλόνια με δώρα, ενώ στην Πλατεία Ευτέρπης ΗΣΑΠ ξεκινούσε η παιδική θεατρική παράσταση «Ο Χορός της Αποκριάς» με τον Αρλεκίνο και την Κολομπίνα, ακολουθούμενη από χορευτικές παραστάσεις του Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού.

Παράλληλα, στο Κέντρο Τέχνης & Πολιτισμού πραγματοποιήθηκε το εργαστήρι κατασκευής χαρταετού για παιδιά 10-15 ετών ενώ στη Βορέειο Βιβλιοθήκη έλαβε χώρα το εργαστήρι αποκριάτικης μάσκας για παιδιά 5-12 ετών.

Μαθήματα Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας – Δήμος Αμαρουσίου Πρόγραμμα «Μαρούσι, Όψεις της Σύγχρονης Πόλης. Η Νέα Αρχιτεκτονική»

0

Ο Δήμος Αμαρουσίου διοργανώνει Μαθήματα Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας. Τα Μαθήματα είναι δωρεάν και απευθύνονται σε επαγγελματίες αλλά και σε ερασιτέχνες φωτογράφους της πόλης μας, αρκεί οι τελευταίοι να διαθέτουν ένα βασικό γνωστικό υπόβαθρο σε τεχνικές φωτογράφισης.

Με Εκπαιδευτή τον γνωστό Φωτογράφο κ. Διονύση Κούτση, έχουν προγραμματιστεί τέσσερα πεντάωρα μαθήματα, τα οποία θα πραγματοποιηθούν σε ισάριθμα Σάββατα στις 8, 15, 22 και 29 Μαρτίου και από ώρα 10:00 έως 15:00. Χώρος υλοποίησης των Μαθημάτων στην Αίθουσα Εκδηλώσεων στο Ισόγειο του Δημαρχείου Αμαρουσίου, (Βασ. Σοφίας 9 & Δημ. Μόσχα).

Το μάθημα της 15ης Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί την ίδια ώρα, στο Κέντρο Τέχνης & Πολιτισμού (Βασ. Σοφίας 85, Μαρούσι, Ισόγειο).

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν ένα θεωρητικό μέρος (τεχνικές photoshop, lightroom, θεωρία γύρω από την τέχνη της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας) ενώ προβλέπεται και επιτόπια πρακτική σε εξωτερικούς χώρους ενδιαφέροντος του Προγράμματος.

Τα Μαθήματα Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας αποτελούν μία από τις δράσεις του Προγράμματος «Μαρούσι, Όψεις της Σύγχρονης Πόλης. Η Νέα Αρχιτεκτονική», που υλοποιεί ο Δήμος Αμαρουσίου, με στόχο την ανάδειξη του αρχιτεκτονικού πλούτου της πόλης και τη γνωριμία των δημοτών και του ευρύτερου κοινού με τη σύγχρονη αρχιτεκτονική δημιουργία. Η δράση υλοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος «Πρόγραμμα Δημιουργική Ελλάδα – Επιχορηγήσεις Σύγχρονου Πολιτισμού 2024».

Στη συνέχεια των Μαθημάτων Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας, προβλέπεται δράση που αφορά στη Φωτογράφιση επιλεγμένων σύγχρονων κτιρίων, τα οποία  δημιούργησαν διακεκριμένοι Αρχιτέκτονες στην πόλη μας. Στη δράση μπορούν να συμμετάσχουν όσοι θα έχουν παρακολουθήσει τα Μαθήματα Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας. Υλικό της παραπάνω φωτογράφισης, κατόπιν επιλογής, θα παρουσιαστεί σε Έκθεση, που πρόκειται να διοργανώσει ο Δήμος Αμαρουσίου στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Άρτεμις».

Δηλώσεις συμμετοχής: έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στην κ. Ρούλα Ρέππου, τηλ 210 8056314.

«Κλείδωσε» ο χιονιάς στην Αττική: Τι θα γίνει από το Μαρούσι και πάνω

0
Όλοι οι μετεωρολόγοι συμφωνούν για χιόνια στην Αττική. Επίσης όλοι συμφωνούν ότι δεν θα πέσουν χιόνια στο κέντρο της Αθήνας. Ο Κλέαρχος Μαρουσάκης κάνει λόγο για πυκνές χιονοπτώσεις από το Μαρούσι και πάνω.

Χιονοπτώσεις αναμένονται σε πολλές περιοχές της Αττικής, κυρίως στα βόρεια του νομού. Ο Κλέαρχος Μαρουσάκης τόνισε πως αναμένεται νέο κύμα το οποίο θα είναι μεγαλύτερης έντασης και θα δώσει χιόνια και μέσα στην Αττική.

Συγκεκριμένα, τόνισε πως αύριο το απόγευμα περιμένουμε το δεύτερο κύμα κακοκαιρίας το οποίο θα επηρεάσει την ανατολική και νότια Θεσσαλία, τη κεντρική και βόρεια Εύβοια, τη Αττικοβοιωτία, τη Αττική κυρίως προς τα ανατολικά και βόρεια τμήματά της, η Πελοπόννησος ακόμη και οι Σποράδες, δυτικές και βόρειες Κυκλάδες και η περιοχή της Κρήτης.

Έτσι αυτό το κύμα θα κυριαρχήσει και μέσα στο Σαββατοκύριακο με αξάρσεις και υφέσεις. Φαίνεται εκεί να έχουμε μια επιδείνωση του καιρού Σάββατο προς Κυριακή, ίσως εκεί θα μιλάμε για τη μεγαλύτερη ένταση αυτής της χιονοκαιρίας, αυτής της έντονης ψυχρής εισβολής.

Οι χιονοπτώσεις στον νομό Αττικής θα εστιάζονται σε ορεινές – ημιορεινές περιοχές, ακόμη και σε ημιπεδινά τμήματα προς τα ανατολικά και βόρεια, εκεί όπου η ψυχρή αέρια μάζα θα τροφοδοτείται από τις θαλάσσιες εκτάσεις.

Θα έχουμε κατά διαστήματα αυτές τις χιονοπτώσεις, μάλλον Σάββατο και Κυριακή να είναι αυτή η κορύφωση του κύματος χιονοπτώσεων και των χαμηλών θερμοκρασιών στον νομό Αττικής.

Ίσως δούμε πυκνές χιονοπτώσεις από το ύψος του Αμαρουσίου και πιο βόρεια, να είναι έτσι πιο οργανωμένο αυτό το κύμα χιονοπτώσεων που θα απασχολήσει τον νομό Αττικής.

πηγή:dnews.gr

Μαρούσι: Πού βρίσκεται το σχολείο που γυρίστηκε το «Χτυποκάρδια στο θρανίο»; Εκεί είχε φοιτήσει και η Αλίκη Βουγιουκλάκη

0

Στις 11 Νοεμβρίου 1963 έκανε πρεμιέρα μία από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της εποχής: τα «Χτυποκάρδια στο Θρανίο». Σε σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου και με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, το φιλμ έκοψε 591.675 εισιτήρια.
Η ταινία κατέκτησε τη δεύτερη θέση ανάμεσα σε 92 παραγωγές της ίδιας κινηματογραφικής περιόδου. Στην κορυφή της λίστας βρέθηκε το μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη «Κάτι να καίει».


Η Λίζα Πετροβασίλη, μοναχοκόρη εύπορης οικογένειας και τελειόφοιτη γυμνασίου, προσποιήθηκε ασθένεια για να αποφύγει το σχολείο. Ο γιατρός Δημήτρης Παπαδόπουλος τη βοήθησε και εκείνη τον ερωτεύτηκε.
Τελικά, παντρεύτηκαν, αλλά η Λίζα ήθελε να ολοκληρώσει τη φοίτησή της και επέστρεψε κρυφά στο σχολείο. Οι συχνές απουσίες της από το σπίτι προκάλεσαν την καχυποψία του Δημήτρη, που νόμιζε ότι τον απατούσε.
Μετά από παρεξηγήσεις, ανακάλυψε την αλήθεια και τη συγχώρησε όταν έμαθε ότι ήταν έγκυος, γεγονός που αποκατέστησε την ισορροπία στη σχέση τους, σύμφωνα με τα ήθη της εποχής.
Τον Οκτώβριο του 1962, η Αλίκη Βουγιουκλάκη ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή του θεάτρου «Κοτοπούλη» με το έργο «Καίσαρ και Κλεοπάτρα». Ωστόσο, το έργο δεν γνώρισε την αναμενόμενη επιτυχία. Στις 8 Δεκεμβρίου 1962, η Βουγιουκλάκη φόρεσε τη μαθητική ποδιά, για να ενσαρκώσει τη Λίζα Πετροβασίλη στην κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου «Χτυποκάρδια στο Θρανίο», βασισμένη στο ουγγρικό έργο «Αδικαιολόγητη Απουσία» των Ι. Μπέκεφι και Σ. Αντοργιάν, με μουσική του Μίμη Πλέσσα. Στο θέατρο, συμπρωταγωνιστής της ήταν ο Γιώργος Πάντζας. Το 1963, το έργο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο ενώ παράλληλα γυρίστηκε και τουρκική εκδοχή, αυτή τη φορά με μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Τα αγαπημένα τραγούδια «Τικ Τακ», «Καροτσέρη», «Χόρευε Τουίστ», «Σ’ αγαπώ» και «Τα Νιάτα» πλαισίωσαν την ταινία, η οποία, με σενάριο και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου, γέμισε τις κινηματογραφικές αίθουσες για μήνες.

Πού βρίσκεται σήμερα το σχολείο;
Αν και το σενάριο ανέφερε ως τοποθεσία γυρισμάτων το Κολέγιο Φιλοθέης, στην πραγματικότητα το φιλμ γυρίστηκε στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου, κοντά στη Λεωφόρο Κηφισίας. Στο ίδιο σχολείο είχε φοιτήσει και η Αλίκη Βουγιουκλάκη…

πηγή:mixanitouxronou.gr

 

 

 

 

Παραδόθηκε ανακατασκευασμένη η Παιδική Χαρά επί των οδών Πέλικα και Αίαντος στην Π.Ε. Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

0

Η Παιδική Χαρά επί των οδών Πέλικα και Αίαντος στην Πολεοδομική Ενότητα Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. του Αμαρουσίου, παραδόθηκε αυτή την εβδομάδα, ανακατασκευασμένη και ασφαλής”, δηλώνει ο  Θεόδωρος Αμπατζόγλου με αφορμή την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών στην αναφερόμενη Παιδική Χαρά.

Η δήλωση του Δημάρχου:

“Η Παιδική Χαρά επί των οδών Πέλικα και Αίαντος στην Πολεοδομική Ενότητα Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. του Αμαρουσίου, παραδόθηκε αυτή την εβδομάδα, ανακατασκευασμένη και ασφαλής. Οι εργασίες ανακατασκευής και ανακαίνισης Παιδικών Χαρών του Δήμου μας, συνεχίζονται με βάση τον προγραμματισμό μας. Η προηγούμενη θητεία μας ήταν πολύ παραγωγική σε αυτό τον τομέα με την ανακαίνιση 29 Παιδικών Χαρών. Με τη δέσμευση πως αυτή τη διετία περισσότερες από 10 θα έχουν τύχει των ενεργειών μας, προκειμένου να πληρούν τις προϋποθέσεις και να είναι πάντα σύγχρονες με ασφαλή παιχνίδια και καινούργια στοιχεία αστικού εξοπλισμού. Η προσοχή μας στις ανάγκες της Μαρουσιώτικης οικογένειας είναι καθημερινή και κυρίαρχο μέλημά μας, κάθε γειτονιά να έχει τους δικούς της χώρους για τη διασκέδαση, ψυχαγωγία και ξεκούραση των συμπολιτών μας όλων των ηλικιών. Υποσχεθήκαμε πως το Μαρούσι θα μετασχηματιστεί σε σύγχρονο προάστιο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και αυτό κάνουμε πράξη”.

Μαρούσι:Ξεκίνησε η ενίσχυση της αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής Αγίας Φιλοθέης

0

Ακόμη ένα σημαντικό έργο για την ενίσχυση της αντιπλημμυρικής προστασίας του Αμαρουσίου αυτό της Απορροής Ομβρίων Υδάτων στην περιοχή της Αγίας Φιλοθέης, ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα.

Το έργο αφορά σε 6 μεγάλες παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα τμήματα οδών με την κατασκευή αγωγών ομβρίων υδάτων, αλλά και στην ανακατασκευή τμημάτων του υφιστάμενου δικτύου, όπου έχει διαπιστωθεί η ανάγκη.

Με αφορμή την έναρξη του έργου ο  Θεόδωρος Αμπατζόγλου δήλωσε:

“Με αυτό το έργο θωρακίζεται περαιτέρω η περιοχή της Αγίας Φιλοθέης, ικανοποιώντας το εύλογο αίτημα πολλών ετών των κατοίκων της περιοχής. Γι αυτή τη Δημοτική Αρχή, η προάσπιση της ανθρώπινης ζωής και της περιουσίας στην πόλη μας, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.
Αντιπλημμυρικά έργα που έχουμε ήδη ολοκληρώσει , όπως στον Παράδεισο , το Κέντρο , το Νέο Τέρμα, τον Άγιο Νικόλαο και τον Άγιο Θωμά αποτελούν μέρος της στρατηγικής μας για συνολική αντιμετώπιση της προστασίας του Αμαρουσίου, απέναντι στα πλημμυρικά φαινόμενα, που τα τελευταία χρόνια έχουν επιδεινωθεί και λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Δεν πρέπει όμως να ξεχνούμε πως το μείζον ζήτημα σε αυτό τον τομέα παραμένει η διευθέτηση του Ρέματος Σαπφούς, έργο του οποίου αναμένεται η δημοπράτηση από την αρμόδια για την εκτέλεσή του Περιφέρεια Αττικής, και το οποίο θα επιτρέψει και την κατασκευή και άλλων συνοδών αντιπλημμυρικών έργων στις γειτονιές που διατρέχει το Ρέμα. Συνεχίζουμε με την πιστή υλοποίηση του τεχνικού μας προγράμματος που περιλαμβάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις σε όλες τις Πολεοδομικές Ενότητες του Αμαρουσίου. Υποσχεθήκαμε πως αυτή θα είναι η πενταετία των μεγάλων έργων που θα μετασχηματίσουν το Δήμο μας και αυτό κάνουμε πράξη!”

———

Περισσότερα για το έργο: «ΑΠΟΡΡΟΗ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΓΙΑΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ»

Το έργο αφορά στην κατασκευή δικτύου αγωγών ομβρίων στην Πολεοδομκή Ενότητα Αγίας Φιλοθέης του Δήμου Αμαρουσίου.

Προβλέπεται η κατασκευή αγωγών ομβρίων ως ακολούθως:

  • Αγωγός επί της οδού Ανθέων, από την οδό Νεαπόλεως έως την οδό Ελευθερίας.
  • Αγωγός επί της οδού Νίκης, από την οδό Τεμπών έως τη συμβολή των οδών Ζήριας & Παγγαίου.
  • Αγωγός επί των οδών Τεμπών, Γκιώνας και Παγγαίου, από την οδό Νίκης έως την οδό Μαινάλου.
  • Αγωγός επί των οδών Ελευθερίας και Αγ. Όρους, από κατάντη της διασταύρωσης των οδών Ελευθερίας και Νίκης έως την οδό Πάτμου.
  • Αγωγός επί των οδών Νεαπόλεως και Ανθέων, από την οδό Γοργοποτάμου έως την οδό Φλέμινγκ.
  • Αγωγοί επί της οδού Νεαπόλεως (αριστ. & δεξιά της νησίδας) από την οδό Γοργοποτάμου έως περίπου 50 μ προς τη διασταύρωση των οδών Νεαπόλεως και Πεντελικού.

Επίσης, προβλέπεται η ανακατασκευή σε τμήματα του υφισταμένου δικτύου και συγκεκριμένα σε τμήματα επί των οδών Ιπποκράτους, Αγράφων και Αποστόλου Παύλου.

 

Αυτοψία στην ανάπλαση του κεντρικού οδικού άξονα της Κυπρίων Αγωνιστών στο Νέο Μαρούσι

0

Το κομβικό έργο, ολοκληρωμένης ανάπλασης του κεντρικού οδικού άξονα της Κυπρίων Αγωνιστών στο Νέο Μαρούσι, που βρίσκεται σε εξέλιξη, επιθεώρησε ο  Θεόδωρος Αμπατζόγλου την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025.

Ο Δήμαρχος συνοδευόμενος από τους Αντιδημάρχους Επαμεινώνδα Γαρδέλη, Κων/νο Ρώτα και Γιάννη Ιωαννίδη καθώς και από στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, ενημερώθηκε για την πορεία του έργου, από εκπροσώπους της αναδόχου εταιρίας και δόθηκε έμφαση στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων προκειμένου να αποδοθεί το συντομότερο δυνατό στους περίοικους αλλά και τους διερχόμενους πολίτες δεδομένης και της μεγάλης υπερτοπικής χρήσης.

Ο κ. Θ. Αμπατζόγλου μετά το πέρας της αυτοψίας δήλωσε: Η ανάπλαση οδικού άξονα της Κυπρίων Αγωνιστών στο Νέο Μαρούσι αποτελούσε ένα αίτημα δεκαετιών. Ένας δρόμος με μεγάλη υπερτοπική χρήση δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων. Επιπλέον παρουσίαζε προβλήματα απορροής ομβρίων υδάτων. Σήμερα, αυτό το πρόβλημα αποκαθίσταται και όλη η εικόνα της περιοχής αλλάζει.
Το έργο αυτό, σε συνδυασμό με την εν’ εξελίξει ανάπλαση της οδού Σωρού, στην όμορη πολεοδομική ενότητα, σηματοδοτεί τη νέα εποχή σε μία μεγάλη γειτονιά βαριάς υπερτοπικής χρήσης με πάρα πολλές απαιτήσεις.
Οι συνολικές παρεμβάσεις μας, δημιουργούν προϋποθέσεις για σαφή βελτίωση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας. Οι υποσχέσεις μας γίνονται πράξη. Αυτή είναι η πενταετία των μεγάλων έργων, για το Μαρούσι που αγαπούμε.”

Το έργο ολοκληρωμένης ανάπλασης του κεντρικού οδικού άξονα της Κυπρίων Αγωνιστών, είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΥΠΕΝ) μέσω του προγράμματος «Παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση του δημόσιου χώρου»- πυλώνας 1 της Πράσινης Μετάβασης στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από ιδίους πόρους του Δήμου Αμαρουσίου. Περιλαμβάνει την καθολική ανάπλαση της οδού Κυπρίων Αγωνιστών, με αποκατάσταση τόσο των πεζοδρομίων όσο και του οδοστρώματος, σε συνδυασμό με ένα σύστημα ορθολογικής διαχείρισης ομβρίων υδάτων, το οποίο περιλαμβάνει έργα αποστράγγισης και μεταφοράς ομβρίων.

Ανακοίνωση ΓΣΑ για επεισόδια Λαυρίου-΄΄Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα;΄΄

0

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΓΣΑ μετά τα θλιβερά επεισόδια που έλαβαν χώρα στο Λαύριο όπου έπαιζε η ομάδα μπάσκετ καταγγέλλοντας απρόκλητη επίθεση και ανοχή με αργή επέμβαση της Αστυνομίας. Πιο αναλυτικά:

Μόλις τελείωσε το αντίστοιχο περσινό παιχνίδι που έγινε στο ίδιο γήπεδο, παρουσία φίλων και των δυο ομάδων,  άμεσα και αυθόρμητα στείλαμε επιστολή, ευχαριστώντας την ομάδα του Λαυρίου για την θερμή φιλοξενία.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και φέτος. Αυτό που βιώσαμε και παρακολούθησε από την τηλεόραση όλη η Ελλάδα, ήταν κάτι που μας ξάφνιασε και μας προκάλεσε πολλά ερωτηματικά.
Αν πραγματικά ” ο σκοπός αγιάζει τα μέσα” είναι μια λογική προσέγγισης του Αθλητισμού, τότε συνειδητοποιούμε, ίσως αργά, ότι κι εμείς κάτι κάνουμε λάθος.
Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιδρούμε. Ίσως θα πρέπει να αρχίσουμε κι εμείς να τοποθετούμε πίσω από τον αντίπαλο πάγκο και την γραμματεία μαυροφορεμένους (που είναι άλλωστε και στα χρώματα της ομάδας μας) μας με μεταλλικές κόρνες (αλήθεια πώς πέρασαν από τον έλεγχο της Αστυνομίας)  όχι μόνο για να προκαλούν θόρυβο,  αλλά και ενίοτε να τις χρησιμοποιούν κατά το δοκούν.
Δεν είναι τυχαίο, ότι μόλις μπήκαμε στο τελευταίο λεπτό και η ομάδα μας προηγήθηκε με τρίποντο του Ρέινολντς, διεκδικώντας με αξιώσεις τη νίκη, ξαφνικά οι κόρνες αυτές, μαζί με μπουκάλια, άρχισαν να εκσφενδονίζονται, τόσο προς την πλευρά που κάθονταν φίλοι της ομάδας μας μεταξύ των οποίων παιδιά των Ακαδημιών, όσο και προς τον αγωνιστικό χώρο. Μάλιστα,  στην τηλεοπτική μετάδοση ο εκφωνητής,  περιγράφει τη στιγμή που ο Γενικός Αρχηγός της ΚΑΕ, Βασίλης Μόζερας, παραδίδει μία από αυτές στους διαιτητές και την γραμματεία.
Κι όλα αυτά υπό την ανοχή της Αστυνομίας,  η οποία κινητοποιήθηκε μόλις η ένταση στις εξέδρες ανέβηκε κατακόρυφα και οι διαιτητές αποφάσισαν να αποχωρήσουν και να εκκενώσουν το γήπεδο.
Τέτοια γεγονότα μας πονούν περισσότερο από μια ήττα και το έχουμε αποδείξει, ειδικά φέτος. Έχουμε φιλοξενήσει στην έδρα μας, όταν η Αστυνομία το επιτρέπει, οπαδούς όλων των ομάδων (και του Λαυρίου στον πρώτο γύρο,  σε ματς που ηττηθήκαμε),  έχουμε χάσει παιχνίδια στον πόντο, αλλά στο τέλος όλοι πήγαν σπίτια τους να δημιουργηθεί το παραμικρό. Δυστυχώς, όταν παίζουμε εκτός έδρας, πολλές φορές δεν συμβαίνει το ίδιο.

Ξύλο στον αγώνα μπάσκετ Λαύριο – Μαρούσι – Εφυγαν οι διαιτητές(+video)

0

Διέκοψαν τον αγώνα και αποχώρησαν οι διαιτητές. Κλειστά μπουκάλια εκτοξεύτηκαν από την κερκίδα με στόχο οπαδούς της φιλοξενούμενης ομάδας.

Επεισοδιακή εξέλιξη είχε ο αγώνας Λαύριο – Μαρούσι για την Basket League.

Συμπλοκή ανάμεσα σε οπαδούς ξέσπασε μέσα στο κλειστό του Λαυρίου καθώς η αναμέτρηση βρισκόταν στο τελευταίο λεπτό και ενώ είχε δοθεί τάιμ άουτ.

Οπαδοί των δύο ομάδων ήρθαν στα χέρια με άγριες διαθέσεις και οι διαιτητές επέλεξαν να αποχωρήσουν για τα αποδυτήρια.

Οι φίλαθλοι του Αμαρουσίου καταγγέλλουν επίθεση με αντικείμενα από οπαδούς του Λαυρίου. Τρεις οπαδοί της φιλοξενούμενης ομάδας δέχθηκαν κλειστά μπουκάλια στο πρόσωπο κατά την διάρκεια του τάιμ άουτ.

Έξω από το γήπεδο υπήρξε μικρή ένταση και οι άντρες της αστυνομίας προχώρησαν στην προσαγωγή ενός οπαδού του Αμαρουσίου.

Ο αγώνας τελείωσε με άδειες εξέδρες με το Λαύριο να κερδίζει 94-92 το Μαρούσι.

huffingtonpost.gr

 

Νεότερο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς η συλλογή του Σπαθάρειου Μουσείου Θεάτρου Σκιών Δήμου Αμαρουσίου, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού

0

Τη μεγάλη ικανοποίησή του εκφράζει ο Δήμαρχος Αμαρουσίουγια την αναγνώριση επίσημα της συλλογής του Σπαθάρειου Μουσείου Θεάτρου Σκιών Δήμου Αμαρουσίου ως Νεότερο Μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.
Τα 465 αντικείμενα που συγκροτούν τη συλλογή του Σπαθάρειου Μουσείου αποτελούν μοναδικά και σπάνια τεκμήρια της ιστορίας του θεάτρου σκιών στην Ελλάδα, των ιστορικοπολιτικών και κοινωνικών συνθηκών της εκάστοτε εποχής δημιουργίας τους και των πρωταγωνιστών της, καθώς και της εξέχουσας συμβολής του Ευγένιου Σπαθάρη και του πατέρα του Σωτήρη Σπαθάρη, στην εξέλιξη και προβολή του Καραγκιόζη στη σύγχρονη Ελλάδα.
Τα αντικείμενα, εκθέματα της μόνιμης συλλογής του Σπαθάρειου Μουσείου αποτελούν δωρεά του Ευγένιου Σπαθάρη το 2003 προς το Δήμο Αμαρουσίου. Πρόκειται κυρίως για έργα του Ευγένιου, ενώ υπάρχουν και αρκετά παλαιότερα του πατέρα του, Σωτήρη, καθώς και αντικείμενα από το παγκόσμιο θέατρο σκιών.

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, δήλωσε ότι ο Ευγένιος Σπαθάρης προσέφερε νέα διάσταση και “ζωή” στον Καραγκιόζη, καθώς εκσυγχρόνισε και εμψύχωσε το λαϊκό ήρωα μέσα από το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική, τη ζωγραφική και τον έκανε γνωστό σε όλον τον κόσμο.
Με το χαρακτηρισμό της συλλογής του Σπαθάρειου Μουσείου ως μνημείο, αναγνωρίζουμε την ιδιαίτερη καλλιτεχνική, ιστορική και λαογραφική αξία της συλλογής, ως τεκμήριο της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αλλά και τη σημαντική προσφορά του Ευγένιου Σπαθάρη με το έργο και τη δωρεά του στο να διατηρηθεί ζωντανή η ιστορία του ελληνικού θεάτρου σκιών.

Ο  Θεόδωρος Αμπατζόγλου δήλωσε:

 Τα εκθέματα στο Μουσείο αφορούν  σε όλη την πορεία του έργου του Ευγένιου Σπαθάρη, από τα πρώτα βήματά του μαζί με τον πατέρα του, τη δεκαετία του ‘30, έως και το τέλος της ζωής του, το 2009.
Η αναγνώρισή τους ως νεότερο μνημείο μας γεμίζει χαρά και ικανοποίηση, καθώς αποτελούν δημιούργημα της μακροχρόνιας και επίπονης προσπάθειας του δωρητή και δημιουργού της σε συνεργασία με το Δήμο Αμαρουσίου, αλλά και συνέχισης της προσπάθειας για την καταγραφή και τεκμηρίωση από τη διευθύντρια του Μουσείου,  Μένια Σπαθάρη, κόρη του Ευγένιου.

Το Σπαθάρειο Μουσείο συνεχίζει να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στη διατήρηση της κληρονομιάς του ελληνικού θεάτρου σκιών. Ενισχύει την εξωστρέφειά του, μέσω του ετήσιου Φεστιβάλ Θεάτρου Σκιών, «Σπαθάρεια» και άλλων εκδηλώσεων, αλλά και των εκατοντάδων επισκέψεων που δέχεται, συμβάλλοντας στη διαφύλαξη και ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας της χώρας μας.»

Η συλλογή περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:

Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει φιγούρες κατασκευασμένες από χαρτόνι, που αποτελούσε το βασικό υλικό κατασκευής τους στα πρώιμα στάδια του Καραγκιόζη στην Ελλάδα, αλλά και αργότερα. Συνολικά περιλαμβάνει 87 φιγούρες και σκηνικά, του Σωτήρη και Ευγένιου Σπαθάρη, κατασκευασμένα μεταξύ του 1930 και 1972. Μεταξύ αυτών και ο πρώτος «τηλεοπτικός» Καραγκιόζης που προβλήθηκε το 1966, πρώτη χρονιά λειτουργίας του Ελληνικού Πειραματικού Σταθμού Τηλεόρασης του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας (ΕΙΡ).
Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει έργα από δέρμα -18 βασικές φιγούρες του Ευγένιου Σπαθάρη μεταξύ 1935-1980, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως μία απόπειρα παρουσίασης χρώματος στις φιγούρες μέσα από τον μπερντέ, αφού το υλικό αυτό είναι διαπερατό στο φως επιτρέποντας την προβολή έγχρωμων μορφών.
Στην τρίτη ενότητα παρουσιάζονται έργα από ζελατίνη και πλαστικό που αντικαθιστούν το σκαλιστό χαρτόνι και το δέρμα. Την εισαγωγή της πρώτης μορφής ζελατίνης έφερε στην Ελλάδα από την Αμερική ο καραγκιοζοπαίχτης Θεοδωρόπουλος περίπου το 1923. Αργότερα αυτή αντικαταστάθηκε από το πλαστικό. Η επιλογή του νέου υλικού εξυπηρετεί και την προσαρμογή του Καραγκιόζη στις ανάγκες της τηλεοπτικής παρουσίασής του, αφού το 1979 το σύστημα έγχρωμης εικόνας SECAM άρχισε να μεταδίδεται και στην Ελλάδα. Τα περισσότερα θέματα σε αυτή την ενότητα προέρχονται από την ελληνική μυθολογία, ιστορία και πολιτική.
Η τελευταία ενότητα αφορά στα αντικείμενα που υπάρχουν στις βιτρίνες μέσα στις οποίες παρουσιάζονται διάφορα αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν ως ειδικά εφέ στις παραστάσεις, μουσικά όργανα, φιγούρες από ξένα θέατρα σκιών, βιβλία, βραβεία που απονεμήθηκαν στον Ευγένιο Σπαθάρη κ.ά.

Τους τοίχους του Μουσείου κοσμούν διαφημιστικές ρεκλάμες, σκηνικά και  ζωγραφικά έργα.