Η αγορά εμπορικών ακινήτων στην Ελλάδα δείχνει σημάδια σημαντικής μεταμόρφωσης, καθώς οι νέες οικονομικές συνθήκες και οι μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων διαμορφώνουν τη ζήτηση και προσφορά εμπορικών χώρων. Για παράδειγμα, στην Αττική περιοχές όπως το Περιστέρι και η Καλλιθέα βρίσκονται σε άνοδο, ενώ Χαλάνδρι, Πειραιάς και Κηφισιά είναι σε πτώση.
Στην παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε από τον Δημήτρη Μελαχροινό, CEO του Spitogatos, στην εκδήλωση «Ελλάδα 2025. Επιχειρείν, Ακίνητα, Επενδύσεις» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα στατιστικά δεδομένα από την πλατφόρμα Spitogatos για τις αναζητήσεις ενοικίασης εμπορικών και αποκάλυψε ενδιαφέροντα μοτίβα και νέες τάσεις στην αγορά, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τις περιοχές που προσελκύουν το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών και των επενδυτών.
Στην Αττική, η εικόνα της αγοράς καταστημάτων αποκαλύπτει αρκετές αλλαγές, καθώς ο ανταγωνισμός και οι ανάγκες για νέους εμπορικούς χώρους οδηγούν σε σημαντικές μετατοπίσεις. Οι πιο παραδοσιακές περιοχές, όπως ο η Αθήνα και η Γλυφάδα, διατηρούν την «πρωτοκαθεδρία» στις προτιμήσεις των επιχειρηματιών για την ενοικίαση καταστημάτων, ωστόσο, παρατηρούνται αυξήσεις στην αναζήτηση καταστημάτων σε περιοχές όπως το Περιστέρι και η Καλλιθέα, οι οποίες καταγράφουν άνοδο σε σχέση με το 2022. Η ζήτηση για εμπορικά ακίνητα στις περιοχές αυτές φαίνεται να οφείλεται σε πιο προσιτές τιμές και την αυξανόμενη εμπορική κίνηση που καταγράφεται, με τις νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες να αναζητούν χώρους σε περιοχές που συνδυάζουν προσιτό κόστος και στρατηγική θέση.
Σχόλιο του Marousi 24: To Μαρούσι όπως βλέπουμε βρίσκεται σταθερά στις τοπ 10 περιοχές στην Αττική σε αναζητήσεις για ενοικίαση καταστημάτων λόγω συνδυασμού κόστους και κυρίως στρατηγικής θέσης. Βέβαια, χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση σε ποιοτικό επίπεδο καθώς τα στοιχεία της έρευνας επηρεάζονται από τα μεγάλα καταστήματα στην Λ. Κηφισιάς όπου υπάρχει οργασμός από επιχειρήσεις και τα mall όπου η επισκεψιμότητα είναι παγιωμένη. Διαφορετικές συνθήκες βιώνουν οι έμποροι στο κέντρο της πόλης όπου η αγορά δεν είναι κραταιά όπως παλιά και στις γειτονιές που οι μικροεπιχειρήσεις δύσκολα επιβιώνουν.
Συμπερασματικά, το Μαρούσι έχει καταστεί εμπορικός κόμβος στην Αττική προσελκύοντας το επενδυτικό και αγοραστικό ενδιαφέρον. Χρειάζεται όμως στήριξη στις μικρές τοπικές επιχειρήσεις από το Μαρουσιώτικο αγοραστικό κοινό και κυρίως από τη Δημοτική Αρχή.