Το Μαρούσι ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που λειτούργησε η δημοτική συγκοινωνία. Εδώ και πολλά χρόνια τα «κόκκινα λεωφορεία» διασχίζουν την πόλη και εξυπηρετούν τους δημότες χωρίς να έχει υπάρξει πρόβλημα στα δρομολόγια ακόμα και τις δύσκολες εποχές που ο δήμος Αμαρουσίου χαρακτηριζόταν «κόκκινός» λόγω των δανειακών υποχρεώσεών του ή τα χρόνια που η οικονομική κρίση μάστιζε την πατρίδα μας.
Ξαφνικά ένα πρωινό του Σεπτεμβρίου οι επιβάτες περίμεναν στις στάσεις και τα λεωφορεία δεν ήρθαν ποτέ. Το πρόβλημα όπως επικοινωνήθηκε από τη δημοτική αρχή εκ των υστέρων, είχε να κάνει με σχετικό περιορισμό στα καύσιμα από την αποκεντρωμένη διοίκηση. Ποτέ βέβαια δεν καταλάβαμε γιατί το επιβατικό κοινό δεν ενημερώθηκε έγκαιρα, αλλά εδώ που έχουμε φτάσει, αυτό δυστυχώς αποτελεί λεπτομέρεια.
Η κατάσταση της δημοτικής συγκοινωνίας βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, καθώς τα δρομολόγια έχουν μειωθεί σημαντικά, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους κατοίκους της πόλης. Τον τελευταίο μήνα έχουμε λάβει δεκάδες μηνύματα σχετικά με το θέμα και σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε για άλλη μια φορά πως το Μαρούσι24 είναι ανεξάρτητη ειδησεογραφική σελίδα και όχι επίσημη σελίδα του Δήμου Αμαρουσίου.
Ο νέος προγραμματισμός δεν εξυπηρετεί την αγορά, τους ηλικιωμένους και τους μαθητές, που εξαρτώνται από τα λεωφορεία για τις καθημερινές τους ανάγκες. Η μείωση των δρομολογίων και το γεγονός ότι αυτά σταματούν νωρίς το μεσημέρι καθιστούν τη συγκοινωνία πρακτικά ανύπαρκτη για τις ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα οι πολίτες να δυσκολεύονται να μετακινηθούν για τις υποχρεώσεις τους.
Το σκεπτικό του «κόφτη» από την αποκεντρωμένη διοίκηση αναλύεται στην υπ΄αριθμόν 67371/ 25-9-2024 απόφαση, σύμφωνα με την οποία οι υπερκαταναλώσεις καυσίμων είναι τεράστιες και μάλιστα σε κάποια λεωφορεία φτάνουν μέχρι και το 300%!!!
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8237%CE%9F%CE%A11%CE%9A-%CE%9F%CE%A6%CE%99
Αυτή η ανωμαλία κοστίζει ακριβά στον δημοτικό προϋπολογισμό. Η διοίκηση και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος θα πρέπει να εξηγήσουν στους δημότες πως προήλθαν οι συγκεκριμένες υπερκαταναλώσεις.
Κρίνεται επιτακτικό, να επενδυθούν άμεσα χρήματα σε βελτίωση της υπηρεσίας με την αγορά νέων οχημάτων. Είναι γεγονός ότι η κατάσταση επιδεινώνεται λόγω της παλαιότητας των λεωφορείων. Πολλά από τα οχήματα είναι πλέον ξεπερασμένα τεχνολογικά και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές για αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να απαιτούνται συχνές και κοστοβόρες συντηρήσεις, που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τον προϋπολογισμό, χωρίς να δίνεται λύση στο πρόβλημα. Επιπλέον, η κακή κατάσταση των λεωφορείων είναι ιδιαίτερα εμφανής το καλοκαίρι, όταν η έλλειψη κλιματιστικών δημιουργεί αφόρητες συνθήκες για τους επιβάτες.
Πρόσφατα, η διοίκηση ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός διαγωνισμού για την αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων το οποίο περιμένουμε να λύσει το πρόβλημα. Δυστυχώς όμως, ο πρώτος διαγωνισμός βγήκε άγονος καθυστερώντας την προμήθεια τους 2 χρόνια ενώ για τον εν εξελίξει διαγωνισμό θα χρειαστούν κάποιοι μήνες για να ολοκληρωθεί και να γνωστοποιηθούν τα αποτελέσματα, αν δεν υπάρχουν ενστάσεις.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι ο Δήμος θα προμηθευτεί δύο (2) νέα λεωφορεία που θα έρθουν από χορηγία της Lamda Development. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, το ένα θα μπει στην γραμμή Mall-Golden Hall μιας και αυτό είναι το αντικείμενο της συμφωνίας.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το μόνο δρομολόγιο που δεν υπέστη «κουτσούρεμα» είναι της γραμμής Mall-Golden Hall, πράγμα που έχει δημιουργήσει ιδιαίτερα μεγάλη ένταση στους δημότες και σκωπτικά χαμόγελα στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ».
Συνοψίζοντας, η δημοτική συγκοινωνία βρίσκεται σε αδιέξοδο, με τους πολίτες να βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλες δυσκολίες στις μετακινήσεις τους. Οι καθυστερήσεις στη διαχείριση του προβλήματος υπονομεύουν τη βιωσιμότητα της Υπηρεσίας, που πλέον δεν προσφέρει στους δημότες ούτε τα βασικά.
Χρειάζονται άμεσες και ριζικές λύσεις για να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα και η αξιοπιστία της δημοτικής συγκοινωνίας, προς όφελος των δημοτών.
Η διοίκηση Αμπατζόγλου μετρά ήδη 5 χρόνια στην εξουσία και οι απαντήσεις δεν μπορούν να δοθούν με Δελτία Τύπου. Υπάρχουν 4 ακόμα χρόνια διοίκησης και με σκληρή δουλειά και αποφασιστικότητα μέχρι το τέλος του 2028 ο Θεόδωρος Αμπατζόγλου μπορεί να αντιστρέψει το κακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Αν χρειαστεί ας τα αλλάξει όλα.