Άρθρο της Φαίης Παπαδάκη, εκπαιδευτικού και υποψήφιας δημ. συμβούλου με τον συνδυασμό «Πάθος και Λύσεις για το Μαρούσι» του Γιάννη Νικολαράκου:
«Η παιδεία είναι πρώτη προτεραιότητα»
Αυτή είναι η φράση που κυριαρχεί σε όλα τα προεκλογικά προγράμματα των συνδυασμών. Τι γίνεται, όμως, όταν αναλαμβάνουν την εξουσία; Ξαφνικά το σκληρό κράτος δείχνει το πρόσωπο του και αρχίζουν οι εκπτώσεις του τύπου «δεν υπάρχουν χρήματα», «δεν υπάρχει μελέτη», «δεν είναι δική μας αρμοδιότητα», κ.ο.κ
Εν όψει των δημοτικών εκλογών που έρχονται, όλοι οι υποψήφιοι έρχονται σε επαφή με φορείς και συλλογικά όργανα λήψεως αποφάσεων προκειμένου να διαμορφωθούν οι θέσεις και οι προτάσεις για την Παιδεία, ένα χώρο με μεγάλο κοινό, αφού μέσα στο σχολείο αλληλεπιδρούν καθημερινά μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπικοί και συνδικαλιστικοί φορείς.
Παρόλα αυτά είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει συγκεντρωτικό, με όλες τις αποφάσεις να λαμβάνονται από το υπουργείο παιδείας, ενώ η χρηματοδότηση των ΟΤΑ μειώνεται σημαντικά χρόνο με το χρόνο.
Ωστόσο, η τοπική αυτοδιοίκηση καλείται και μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στους τομείς παιδείας μέσα από τις αρμοδιότητες των ΔΕΠ (Δημοτική Επιτροπή Παιδείας) και των Σχολικών Επιτροπών, ενώ στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων προστίθεται ως αρμοδιότητά του η εκτέλεση προγραμμάτων δια βίου μάθησης, στο πλαίσιο του αντίστοιχου εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού. Αυτή η διάταξη αποτέλεσε την αρχή της συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη δια βίου μάθηση και κατάρτιση, όπως και στο γενικότερο σχεδιασμό της γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων.
Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι να διατυπωθούν προτάσεις συγκεκριμένες, απλές, εφαρμόσιμες και ρεαλιστικές που να εμπεριέχουν όραμα, αλλά χωρίς να κολακεύουν τα αυτιά μας για ψηφοθηρικούς σκοπούς. Πεποίθηση όλων όσων μοιραζόμαστε με τον Γιάννη Νικολαράκο το ίδιο όραμα για την εκπαίδευση στο Μαρούσι, είναι ότι η πόλη μας χρειάζεται προτάσεις ουσιαστικές και με περιεχόμενο, αφού πρώτα ορίσουμε τις γενικές αρχές για το σχολείο που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας, με την χάραξη μιας πολιτικής που θα συρρικνώνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.
Παπαδάκη Φαίη
Εκπαιδευτικός
Υπ. Δημ. Συμβ. Γιάννης Νικολαράκος: «Πάθος και Λύσεις για το Μαρούσι»