Σε ενεργειακή αναβάθμιση, με πιο πολλά εμπορικά καταστήματα και λιγότερα για ψυχαγωγία προχωράει το The Mall Athens.
Σε τροχιά εκκίνησης έχει εισέλθει η επένδυση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ της Lamda Development για την ανακατασκευή και ενεργειακή αναβάθμιση του The Mall Athens. Το εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι, που εξακολουθεί να είναι και το μεγαλύτερο της χώρας, μέχρι τουλάχιστον να κατασκευαστεί το Vouliagmenis Mall στο Ελληνικό, πρόκειται να υποστεί το πρώτο σημαντικό «λίφτινγκ» μετά 17 χρόνια λειτουργίας, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές εργασίες.
Ωστόσο, οι αλλαγές θα είναι αρκετά σημαντικότερες από μια ενεργειακή αναβάθμιση, καθώς στόχος της διοίκησης του ομίλου είναι να αναπροσαρμοστεί και το προφίλ του εμπορικού κέντρου, ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες και τάσεις που έχουν δημιουργηθεί. Στην πράξη αυτό είναι πιθανό να μεταφραστεί στη δημιουργία περισσότερων εμπορικών καταστημάτων εντός του κέντρου, αξιοποιώντας και αναδιαμορφώνοντας τους υφιστάμενους χώρους του ακινήτου, ενώ αυξημένες αναμένεται να είναι και οι πράσινες επιφάνειες. Στο πλαίσιο αυτό, ενδέχεται να περιοριστούν σε σχέση με το σημερινό τους μέγεθος οι χρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας (π.χ. κινηματογράφοι), με δεδομένο ότι έχει διαφοροποιηθεί πλέον και το κοινό που επισκέπτεται το κέντρο.
Η τάση αυτή αποτυπώνεται πλέον και στα νούμερα του The Mall Athens. Κατά τη διάρκεια του φετινού δεύτερου τριμήνου του έτους παρατηρήθηκε ετήσια αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά 73%, αλλά και μείωση του αριθμού των επισκεπτών κατά 48%. Δηλαδή, το κέντρο επισκέπτονται αισθητά λιγότεροι καταναλωτές, που όμως ξοδεύουν αισθητά περισσότερα χρήματα. Πρόκειται μάλιστα για μια τάση η οποία παρατηρείται σταθερά μετά την πανδημία, έχοντας παγιωθεί από το τρίτο τρίμηνο του 2021 και μετά. Το «παράδοξο» αυτό φαινόμενο έχει εξήγηση. Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, η επισκεψιμότητα έχει υποχωρήσει μετά την πανδημία, καθώς έχει μειωθεί η ροή νέων που έρχονταν στο The Mall Athens κυρίως για την εστίαση και τις αίθουσες κινηματογράφων. Το κοινό αυτό δαπανούσε λίγα χρήματα. Έτσι, η υποχώρησή του έχει αυξήσει τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη.
Με δεδομένο λοιπόν ότι πλέον οι περισσότεροι επισκέπτες του κέντρου έρχονται για τα καταστήματα και όχι για κοινωνικές συναναστροφές και αναψυχή, αναμένεται να γίνει και μια αναπροσαρμογή του μείγματος των καταστημάτων εντός του κέντρου. Άλλωστε η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και δεν αναμένεται να αντιστραφεί. «Η αναβάθμιση στο The Mall θα γίνει με γνώμονα τη διαφοροποίηση αυτή και το γεγονός ότι έχει αλλάξει το προφίλ των καταναλωτών», ανέφερε χαρακτηριστικά η διοίκηση του ομίλου σε πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο η μείωση της επισκεψιμότητας στο The Mall άγγιξε το 51% σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή, όμως, η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε κατά 64,5%. Αντιστοίχως, σε σχέση με το 2019 οι πωλήσεις των καταστημάτων σημειώνουν πτώση κατά 19%, αλλά βελτιώνονται σταθερά από μήνα σε μήνα. Για παράδειγμα, ενώ η χρονιά ξεκίνησε με 39% μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, τον Ιούνιο οι απώλειες έναντι του 2019 δεν ξεπερνούσαν το 5%. Αντιστοίχως, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA του φετινού πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ και υπολείπονταν κατά μόλις 14% του αντίστοιχου τριμήνου του 2019, ενώ κατά το δεύτερο φετινό τρίμηνο η εν λόγω ψαλίδα έκλεισε κι άλλο, σε 11% και 6,2 εκατομμύρια ευρώ.