Σάββατο, 19 Ιουλίου, 2025
32.2 C
Marousi

Μαρούσι: Νέα έργα και κυκλοφοριακό έμφραγμα – Η έλευση του μετρό, λύση στο πρόβλημα

Η υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων και η ανέγερση κτιριακών υποδομών στο Μαρούσι οδηγούν σε συνθήκες κορεσμού τη Λεωφόρο Κηφισίας – Η επέκταση του μετρό μπορεί να αποσυμφορήσει την κίνηση.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ευρύτερη περιοχή του «Δαχτυλιδιού» στο Μαρούσι έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο πιεστικούς αστικούς πονοκεφάλους της Αττικής. Η κατάσταση έχει γίνει σχεδόν αφόρητη, καθώς η υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων στην περιοχή -όπως γραφεία πολυεθνικών, εμπορικά κέντρα, ιδιωτικά νοσοκομεία, υπουργεία, μεγάλες επιχειρήσεις και φυσικά το ΟΑΚΑ-, σε συνδυασμό με την άμεση σύνδεση με την Αττική Οδό και τη Λεωφόρο Κηφισίας, έχει φέρει την κυκλοφορία στα όρια της… ακινησίας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η Λεωφόρος Κηφισίας λειτουργεί σε συνθήκες κορεσμού όχι μόνο στις ώρες αιχμής, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας – από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα είναι πολυεπίπεδο και αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια λόγω της συνέχισης και της εντατικοποίησης των επενδύσεων στην περιοχή.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη είναι το νέο κτιριακό συγκρότημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), συνολικής επιφάνειας 24.857 τ.μ. Πρόκειται για μια επένδυση που υλοποιείται από το Ιατρικό Κέντρο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Dimand και βρίσκεται ήδη στη φάση σκυροδέτησης των μπετών ισογείου. Η ολοκλήρωση του έργου προγραμματίζεται για τις αρχές του 2026. Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει δύο κύρια κτίρια, 232 θέσεις στάθμευσης, ένα σύγχρονο αμφιθέατρο 200 θέσεων, βιβλιοθήκη και γυμναστήριο, εξυπηρετώντας όχι μόνο τις ανάγκες του ΤΕΕ, αλλά και του ευρύτερου επαγγελματικού κόσμου. Στην οδό Χειμάρρας 10-12 βρίσκεται σε τελική φάση κατασκευής το γραφειακό campus «The Grid», με συνολική επιφάνεια 61.520 τ.μ., το οποίο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην περιοχή. Πρόκειται για κοινό έργο των Noval Property και BrookLane Capital, με εκτιμώμενο κόστος 55 εκατ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025, ενώ έχει ήδη προμισθωθεί το 47% της επιφάνειας, με την πολυεθνική EY (Ernst & Young) να έχει δεσμεύσει τα δύο από τα τέσσερα κτίρια του συγκροτήματος.

Σε κοντινή απόσταση, στην οδό Χειμάρρας 16, η Noval ανεγείρει ένα νέο γραφειακό κτίριο, συνολικής επιφάνειας 20.769 τ.μ., με πιστοποίηση LEED Gold, που επιβεβαιώνει τον προσανατολισμό της επένδυσης προς τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η κατασκευή του ολοκληρώνεται εντός του τρέχοντος μηνός, ενώ το κόστος του έργου ανέρχεται στα 34,5 εκατ. ευρώ. Στην Κηφισίας 199, επίσης από τη Noval, εκτελείται έργο ανακατασκευής υφιστάμενου γραφειακού κτιρίου, συνολικής επιφάνειας 6.678 τ.μ., με επένδυση 13,2 εκατ. ευρώ. Το κτίριο αυτό αναμένεται να είναι το πρώτο στην περιοχή που θα φέρει πιστοποίηση Fitwel, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα και την ευεξία των χρηστών. Ήδη το 40% των χώρων έχει μισθωθεί, ενώ η ολοκλήρωση αναμένεται στα τέλη Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, στη συμβολή των οδών Χειμάρρας και Αμαρουσίου-Χαλανδρίου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η κατασκευή του κτιρίου «Albatros», συνολικής επιφάνειας 9.000 τ.μ., εκ των οποίων 5.000 τ.μ. είναι διαθέσιμοι ως ωφέλιμοι χώροι γραφείων. Το 40% των χώρων έχει ήδη μισθωθεί στην εταιρεία OpenBet, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας για αθλητικά στοιχήματα και ανήκει στον όμιλο Endeavor Group Holdings.

Η εταιρεία Trastor, με στόχο την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της σε «πράσινα» ακίνητα υψηλής προστιθέμενης αξίας, έχει ήδη ολοκληρώσει την ανακαίνιση του κτιρίου στην οδό Σωρού 18-20 στο Μαρούσι, το οποίο πλέον έχει προσελκύσει μισθωτές όπως η Hellas Direct (ασφαλιστική εταιρεία), η Mercuria Energy Group (ελβετική πολυεθνική) και η Protergia. Τέλος, μια από τις πιο εντυπωσιακές επενδύσεις που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης είναι το project «Voria», που αφορά τη μετεγκατάσταση του Καζίνου Πάρνηθας στο κτήμα Δηλαβέρη, απέναντι από το «Golden Hall». Με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας άνοιξε ο δρόμος για την έναρξη των εργασιών, καθώς απορρίφθηκαν οι προσφυγές που είχαν κατατεθεί από δήμους και συλλογικούς φορείς. Το νέο συγκρότημα μικτής χρήσης θα αναπτυχθεί σε έκταση 50 στρεμμάτων, με συνολική δόμηση 25.000 τ.μ., και προβλέπεται να περιλαμβάνει καζίνο 8.500 τ.μ., εστιατόρια, βοηθητικές εγκαταστάσεις και πολυτελείς ξενοδοχειακές υπο δομές. Το κόστος της επένδυσης εκτιμάται άνω των 300 εκατ. ευρώ, ενώ ο ορίζοντας ολοκλήρωσης τοποθετείται στο 2027.

Η λύση στο πρόβλημα

Με τη σταδιακή ολοκλήρωση όλων αυτών των έργων το πρόβλημα στις βασικές οδικές αρτηρίες της περιοχής θα επιδεινωθεί. Η λύση; Η έλευση του μετρό. Η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς θεωρείται μονόδρομος για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου. Το Μαρούσι χρειάζεται μια σύγχρονη υποδομή, που θα ενισχύσει την προσβασιμότητα, θα μειώσει την εξάρτηση περαιτέρω ανάπτυξης με βιώσιμους όρους.

Ο Δήμος Αμαρουσίου έχει ήδη εντάξει στον στρατηγικό του σχεδιασμό την προώθηση του έργου και συνεργάζεται με αρμόδιους φορείς για τη μελέτη και υλοποίηση της επέκτασης του δικτύου μετρό προς την περιοχή.

Δείτε επίσης

TOP5 Εβδομάδας

Έκρηξη σε ταβέρνα στο Μαρούσι: Δύο εργαζόμενες τραυματίες – Σοκαρισμένοι οι κάτοικοι

Αναστάτωση προκάλεσε ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίς το πρωί...

Μαρούσι:Αύγουστο ξεκινούν οι εργασίες για το καζίνο

Αντίστροφα μετρούν οι ημέρες για να ξεκινήσει η επένδυση ύψους...

Τα Βίντεο του Πατούλη προκαλούν «πολιτικό πονοκέφαλο» στον Θ. Αμπατζόγλου

Στις 8 Ιουλίου ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς στο πλαίσιο...

Μαρούσι:Ρέμα υγειονομική «βόμβα» , αφόρητη δυσοσμία στην περιοχή

Διαρροή ακάθαρτων υδάτων η αιτία, απαντά η Περιφέρεια Αττικής...

Μαρούσι: Στις 10 περιοχές της Αττικής με τον τον πιο «βρώμικο» αέρα

Τη δυνατότητα να χαρτογραφήσουμε τις περιοχές με τον πιο...

To Μαρούσι παλιά

Δημοφιλής κατηγορίες

spot_img